Siem Reap, Cambodja

28 januari 2016 - Siem Reap, Cambodja

Vandaag reizen we met z’n vieren van Koh Rong naar Siem Reap via Shinoukville. We hebben de nachtbus om 19:00 uur geboekt en brengen de gehele dag door in Shinoukville, wat een vreselijke stad. Heel toeristisch en ontzettend smerig. Wij zijn heel blij dat we hebben gekozen om direct door te reizen. Na een dag rondhangen worden we ’s avonds eindelijk opgepikt door de bus. Het blijkt een ‘sleeping’ bus te zijn. De hele bus is ingedeeld met allemaal stapelbedden. De bedden zijn smal en redelijk klein, duidelijk ingericht op kleine Aziaten (die ongeveer de helft van Seans lichaamsgewicht hebben), maar wat geweldig dat we kunnen liggen. We pakken nog redelijk wat uurtjes slaap en komen rond 07:00 uur aan in Siem Reap met al onze waardevolle spullen nog, yes, dat kan namelijk ook heel anders in de slaap bussen!

Siem Reap voelt meteen goed, echt een hele leuke relaxte stad. We huren een scooter en gaan vandaag zelf op pad, richting floating market en een authentiek visserdorpje op palen. De omgeving is sommige stukken heel mooi en sommige stukken vrij vuil. Dat is het echte cambodja. Om de floating market te bezoeken met een boottochtje van 20 minuten vragen ze USD 80,00. Als echte Nederlanders laten we dat lekker schieten. Belachelijk veel geld. We toeren wat rond in de dorpjes en gaan dan rustig terug richting hotel.

Die avond gaan we lekker wat eten in de stad en sluiten af met een paar borrels. We hebben het ontzettend gezellig, maar om 23:30 uur gaan Sean en ik toch terug naar het hotel, Kimmie onze tutktuk driver komt ons om 05:00 uur alweer ophalen. Jamma en Wien hebben de smaak goed te pakken en gaan nog opzoek naar insecten snacks en feestje. De snacks konden ze niet vinden en de tijd waren ze ook even kwijt. Ze kunnen niet eerder dan 03:30 uur thuis gekomen zijn, maar dachten dat het 24:00 uur was. Dronken gaan ze mee naar de zonsopkomst bij Angkor Wat. We lachen ons er rot om. Tijdens de koude tuktuk rit kunnen ze een beetje ontnuchteren. De tempels zijn echt fantastisch. Een van de mooiste dingen die ik gezien heb. Foto’s laten niet zien hoe bijzonder het is. Je mag ook bijna overal komen en opklimmen. We bezoeken in totaal 4 tempels en allemaal mooi op hun eigen manier. Rond 14:00 gaan we terug naar het hotel. Jamma slaapt een paar uurtjes en wij hangen wat bij het zwembad.

Dan is het alweer onze laatste avond samen, we zoeken een heerlijk Mexicaans restaurant uit en bestellen daarna een lekker Aziatisch gerecht met nacho’s. We pakken de zoektocht naar insecten vanavond weer op en komen bij een kraampje met vogelspinnen, slangen, kakkerlakken en sprinkhanen. Jamma en Wien proeven alles en ik blijk zelfs bang te zijn voor dode spinnen.

1. Melle:
    29 januari 2016
    :))))
  2. Nancy Roset:
    30 januari 2016
    Leuk jullie zo te kunnen volgen, Siem Reap vond ik ook geweldig! Geniet!!
  3. Marianne van der Wildt:
    12 februari 2016
    Grappig, toen ik een aantal jaren geleden met Esther Lee en Sandra in Cambodja was, toen vonden wij Sihanoukville wel leuk. Ben benieuwd of het veel veranderd is. En de Angkor Wat Tempels, echt prachtig he!